رقعه

رقعه زمانی زندگی خود را شروع کرد که صاحبش اولین ساعات از بیست و سومین بهار زندگی خود را پشت سر گذاشته است. رقعه آمده تا در کنار یکدیگر وارد مرحله ای جدید از زندگی شویم.
رقعه اهل تحرک است چون به این سخن استاد صفایی حایری اعتقاد دارد که «کفر متحرک به اسلام می رسد ولی اسلام راکد پدربزرگ کفر است ....»
رقعه در انتظار دیدن تمدن اسلامی و نابودی استکبار و صهیونیسم است. رقعه معتقد است در زمان غیبت حسین(ع)، اطاعت از مسلم واجب است.

آخرین حرف مجیدمجیدی

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۳۶ ب.ظ

توفیق شد تا با چند نفر از دوستان پای فیلم مجیدمجیدی بشینیم و ببینیم این فیلم پرفروش چه حرفی برای گفتن داره. وارد سالن که شدیم جا برای نشستن هر شش نفرمون کنار هم نبود و ناچارا، من با یکی از دوستام که البته خیلی هم تیپ جمع نبود کنار هم نشستیم و بقیه بچه ها هم ردیف جلو. چون من از این دوستم خواستم بریم سینما و این فیلم را ببینیم کلی ترس داشتم که نکنه فیلم بهش نچسبه و خلاصه منم خجالتش را بکشم. به خصوص اینکه فیلم سه ساعته بود....

راستش خیلی از فیلم و فیلم سازی سر در نمیارم اما این فیلم با تموم فیلم های ایرانی که دیده بودم تفاوت داشت وشروع شدن و تموم شدن وحتی تصویر برداری و صداگذاری اون شاهکار بود.

یکی از جمله هایی که خیلی به دلم نشست وسریعا اون را یادداشت کردم جایی بود که ابوسفیان به ابوطالب گفت: کافی است محمد(ص) خدایش را در دلش نگه دارد تا بین مردم محبوب باشد. یعنی پیامبر اعتقادات دینی خودش را برای خودش نگه دارد  و فکر گسترش اسلام و اندیشه های الهی و انسانی را در دل نداشته باشد تا مستکبرین زمانش او را تحریم نکنند و در تنگنا قرار ندهند!! این جمله برای کسایی که جدال امروز اسلام و لیبرالیسم را درک کرده اند دریایی از معناست....

تحلیل گر فیلم نیستم اما به نظرم مهمترین نکات مثبت فیلم اینها باشند:

۱.در شرایطی که تصویر ذهنی از اسلام با تفرقه و خونریزی و شمسیر و سر بریدن عجین شده است، خدشه بزرگی در ذهن جوانان مغرب زمین نسبت به این مهم وارد شده است و می توان آن را بزرگترین پیوست فرهنگی برای نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی دانست.

۲. محمدرسول الله(ص) مقاومت سران مسحیت و نژاد پرست یهود و ادله ظهور پیامبر اسلام در کتب آسمانی دیگر را به خوبی نشان میدهد.

۳.زیبایی نام محمد(ص) را بار دیگر نشان می دهد و احتمالا شاهد گسترش این نام در آینده خواهیم بود.

۴.خط شکنی بزرگی در سینمای ارزشی و دینی خواهد بود به صورتی که این فیلم نشان میدهد میتوان جهانی بود اما اسیر محتواهای جهان کفر نشد.

۵.از منابع مشترک بین شیعه و سنی استفاده شده است و خود را وارد اختلافات مذهبی نمیکند تا جذب حداکثری بیننده را بدست آورد.

از نکاتی که میتوان قابل انتقاد دانست این است: کسانی می توانند ارتباط موثری با این فیلم برقرار کنند که کمی با تاریخ اسلام و موانع و مشکلات و ساختار قبیله ای عربستان و نسبت های فامیلی با پیامبر آشنا باشند، درنتیجه مخاطب غیر مسلمان غربی باید تحقیق کند تا مثلا علت لقب دادن پیامبر به محمدامین را متوجه شود. درشرایط کنونی بیشتر از این انتقاد را بر مجیدمجیدی لازم نمیدانم چرا که وضعیت جهان اسلام اقتضا میکرد این اثر هنری به این شکل ساخته شود و اگر شرایط جهان اسلام عادی بود انتقادهای بیشتری بر آن وارد بود.


داشتیم فیلم را نگاه میکردیم که فهمیدم دوستم در بزنگاه های فیلم به آرامی اشک میریزد....

 ------------------------------------------------------------

رقعه نامه: مسیر یزد به اصفهان با یه ژاپنی هم مسیر شدم. گفتم برای اولین بار شروع کنم با یه خارجی صحبت کردن. تجربه شیرینی بود. ۲۲ساله و رشته اقتصاد بود به عنوان توریست به ایران اومده بود. عکس رهبری را پس زمینه گوشیم دید و گفت این کیه؟رهبرشماست؟ بهش گفتم آره مردم ایران هم خیلی دوستش دارد. اسم رهبرشون را پرسیدم اما سخت بود یادم رفت!! عکس های ژاپن را باهم دیدیم. در مورد هیروشیما و ناکازاکی و ارتش غیرمستقل ژاپن ازش پرسیدم. یاد صحبت استادازغدی افتادم که گفت ژاپنی ها هر سال برای این کشتار سالگرد میگیرند اما اجازه ندارن که در مورد اینکه چه کسی این جنایت را انجام داده صحبت کنند، اینجور یک ملت را از درون میخورن.

باهم به مسجد رفتیم تا نماز بخونیم! موقع شروع نماز دیدم خیلی داره اذیت میشه بهش گفتم میتونه اعمال ما را انجام نده و فقط نگاه کنه، انگار یه باری از رو دوشش برداشتم خوشحال شد. چون بودایی بود...

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۷

نظرات  (۱)

۱۶ آذر ۹۴ ، ۰۴:۵۶ جهادگر مجازی
خداییش بعضی از روحانی نماهای مسیول باید بشینن پای درس اقای مجیدی واسه تبلیغ اسلام ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی