رقعه

رقعه زمانی زندگی خود را شروع کرد که صاحبش اولین ساعات از بیست و سومین بهار زندگی خود را پشت سر گذاشته است. رقعه آمده تا در کنار یکدیگر وارد مرحله ای جدید از زندگی شویم.
رقعه اهل تحرک است چون به این سخن استاد صفایی حایری اعتقاد دارد که «کفر متحرک به اسلام می رسد ولی اسلام راکد پدربزرگ کفر است ....»
رقعه در انتظار دیدن تمدن اسلامی و نابودی استکبار و صهیونیسم است. رقعه معتقد است در زمان غیبت حسین(ع)، اطاعت از مسلم واجب است.

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است



مطالب موبایلی
۱۹۶KB


حالا که با شکایت کارفرمای معدن طلای آق دره در استان آذربایجان مساله حکم شلاق و جزای نقدی برای برخی کارگران معترض آن معدن بر سر زبان ها افتاده است ذکر دو نکته ضروری به نظر میرسد:


۱. باید توجه کرد که این شلاق، شلاق بی تدبیری دولت بر پیکره نحیف اقتصادداخلی است و متهم اول این رخداد دستگاه ها و مسولان اجرایی و اقتصادی کشور هستند، چرا که اگر طی سال های گذشته به جای جست وجوی راه حل مشکلات اقتصادی در وین و ژنو و نیویورک به دنبال راه حل بومی بر اساس نقشه راه اقتصادمقاومتی بودند امروز حداقل، شاغلان، امنیت شغلی داشتند اما متاسفانه نه تنها وضعیت اشتغال بیکاران ما بهبود نیافته که هر از چندگاهی خبری از تعطیلی، تعلیق و یا تعدیل نیروی کارخانه های موجود نیز به گوش میرسد...

۲.جریان های مختلف باید به این مهم توجه داشته باشند که در صورت زیرسوال بردن حکم دادگاه بدون اطلاع از جوانب پرونده، به هرج و مرج بیشتر در کشور و زیرسوال رفتن سیستم قضایی کمک کرده اند و علت العلل این مشکلات فراموش میشود.طی سالیان گذشته خبرهای اعتراض های مدنی و آرام برخی کارگرها در گوشه وکنار کشور به گوش میرسد اما هیچ گاه به چنین رخدادی ختم نشده است، پس مشخص است که با توجه به داشتن شاکی‌های خصوصی در این قضیه، مساله با مسایل دیگر متفاوت است.

به نظر میرسد جریان های معارض و ناآگاه در روزهای آینده فضاسازی رسانه ای علیه نظام را ترتیب دهند

و ازآنجا که این اتفاق در منطقه ترک زبان نیز اتفاق افتاده است مساله را حیثیتی جلوه دهند و مناطق ترک نشین را به رویارویی با نظام تشویق کنند...

باید هشیارانه وبا دقت به مساله نگریست تا آب به آسیاب دشمن ریخته نشود...



پی‌نوشت:

۱. امام امت95.2.8 :

 یک مسئله مسئله‌ی امنیّت شغلی کارگر است؛ اگر ذهن کارگر مشغول باشد که آیا فردا در این کارگاه خواهد بود یا نه، دستش به کار نمیرود؛ باید امنیّت شغلی به وجود بیاید؛ این هم راه‌هایی دارد، این هم باز از مسئولیّتهای مسئولین گوناگون دولتی و مدیران و کارفرمایان و دیگران است.

۲. امام امت 75.3.20 :

من به طور کلى معتقدم زیر سؤال بردن قوه قضاییه در یک کشور، نقطه شروع فساد در آن کشور است. بنابراین نباید قوه قضاییه را زیر سؤال برد، نه این که قوه قضاییه همیشه درست عمل مى کند یا همه آدمهایش درستند یا همه کارهایش درست است؛ نه، یقینا در قوه قضاییه تخلفاتى وجود دارد. با این که نمى خواهم بگویم کلا قوه قضاییه بى عیب یا بى اشکال است یا همه آدمهایش خوبند، اما همه موظفند پیکره قوه قضاییه را به رسمیت بشناسند؛ ملاحظه کنند و آن را زیر سؤال نبرند. اگر قوه قضاییه زیر سؤال برود، هر مجرمى مى تواند با دستاویزى، از بار مؤاخذه و محاکمه فرار کند و دیگر نمى شود کسى را تعقیب کرد. بنابراین در مقابل حکم دادگاه همه باید تسلیم باشند.

رقعه در تلگرام


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۵
عبدالرضا هادیزاده