رقعه

رقعه زمانی زندگی خود را شروع کرد که صاحبش اولین ساعات از بیست و سومین بهار زندگی خود را پشت سر گذاشته است. رقعه آمده تا در کنار یکدیگر وارد مرحله ای جدید از زندگی شویم.
رقعه اهل تحرک است چون به این سخن استاد صفایی حایری اعتقاد دارد که «کفر متحرک به اسلام می رسد ولی اسلام راکد پدربزرگ کفر است ....»
رقعه در انتظار دیدن تمدن اسلامی و نابودی استکبار و صهیونیسم است. رقعه معتقد است در زمان غیبت حسین(ع)، اطاعت از مسلم واجب است.

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

درحاشیه ی مذاکرات لوزان هیات سعودی با جان کری دیدار میکند تا مراتب ترس و نگرانی خود را به اطلاع اعلی حضرتشان برساند. ترس از اینکه مبادا در قبال نابودی صنعت هسته ای ایران، تحریم ها برداشته شود. چرا که اگر تحریم ها برداشته شود و ایران فروش نفت خود را از مقدار کنونی به سه تا چهار برابر برساند و به راحتی پول آن را دریافت کند، شرایط منطقه برای آنها سخت تر میشود. مبادا پول های نفتی ایران به لبنان و سوریه و عراق و یمن و... برسد و کارزار به نفع گفتمان مقاومت بیش از پیش به پیروزی برسد. اندیشه ای که شاید نتانیاهو هم از آن نگران بود: شاید با برداشته شدن تحریم ها کمک های نظامی و مالی به حزب الله و سوریه کار را برای او دشوارتر از پیش کند. یک بعد دیگر نگرانی آنها این بود که برداشته شدن تحریم ها باعث می شود تا رو دررویی مردم و نظام و افزایش نارضایتی ها که همه در خدمت هدف بزرگتری به نام براندازی بود را دچار اختلال کند.

اما آمریکا با مشاوره و همکاری های عبری-عربی برای این نگرانی ها چاره های فراوان جست و جو کرده بود.

دو نمونه از راه کارهایی که برای رفع این نگرانی اندیشیده شد عبارتند از:

یک: تحریم مجدد تسلیحاتی و نظامی ایران که در قطع نامه ی ۲۲۳۱ شورای امنیت به آن اشاره شد. با این بند قطع نامه به دنبال راحت کردن خیال صهیونیست ها وسعودی ها از توسعه موشک های ایران است.(زهی خیال باطل)

تفاوت این قطع نامه با موارد مشابه قبلی در این است که این قطع نامه ضمیمه توافق وین است و نقض آن باعث نقض توافق و بهانه ای برای برگشت تحریم ها خواهد بود. متاسفانه هیچ سندی در مورد اینکه نقض تحریم موشکی به بازگشت پذیری تحریم ها ربطی ندارد در دست نیست. به جز صحبت های دکترعراقچی!! که البته ایشان هم برای این صحبت خود به سند رسمی توافق استناد نمیکنند و آن را توافقی شفاهی پشت میزهای مذاکره میداند.

دو: حجم صادرات نفتی ایران قبل از تحریم بین دو تا سه میلیون بشکه نفت در روز بوده است، البته نفت با قیمت صد تا صدوبیست دلار. پس از تحریم به دلیل محدودیت های بانکی و نفتی، حجم فروش نفت به یک سوم کاهش پیدا کرد.

حالا اگر امروز بنا به برداشته شدن تحریم نفتی ایران باشد باز هم پول دریافتی ما بیشتر از شرایط تحریم نمیشود. چرا که فروش سه میلیون بشکه نفت با قیمت ۴۰و۵۰ دلار در پساتحریم برابر است با فروش یک میلیون بشکه نفت با قیمت صد تا صدو بیست دلار در شرایط تحریم!!

بگذریم از اینکه بازار جهانی نفت بعد از رفع تحریم نفتی ایران با یک شوک مواجه میشود که خودش هم باعث پایین آمدن مجدد قیمت نفت میشود.

می توان به این ابتکار عمل آمریکایی ها طرح نئوتحریم گفت، که هرچند عملا تحریم نداریم اما وضعیت از حالت تحریم بدتر هم شده است، چون در شرایط تحریم پول نفت ایران در جایی بلوکه میشد و اندک امیدی سوسو میزد که شاید این پول به ما برگردد اما با این وضعیت، حتی پول مسدود شده ای هم وجود نخواهد داشت.

از طرف دیگر دولت ایران بیشتر تحت فشار قرار میگیرد تا تعهدات خود را مو به مو انجام دهد وبهانه های آژانس در بازدید از مراکز به اصطلاح مشکوک را مرتفع کند چون در صورت ناراضی بودن طرف غربی تحریم ها برمیگردد و ایران می ماند با فروش نفت ۴۰ دلاری و امیدهایی که در جامعه ناامید شده، همراه با تاسیسات بی جان اراک و فردو و نطنز، تاسیساتی که دیگر برگ برنده نیستند!

امام امت: گفتیم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید، به وعده‌ی نقد که میدهد ــ وعده‌ی نقد، نه عمل نقد ــ اعتماد نکنید، [چون] وقتی خرش از پل گذشت، برمیگردد و به ریش شما میخندد! اینقدر اینها وقیحند.1394.01.20


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۴ ، ۲۲:۵۵
عبدالرضا هادیزاده

کتاب هایی که جهان بینی شان تا نوک بینی است و هر چیز را با معیار شکم خودشان می سنجند. کتاب هایی که با فکر و ذهن یک اومانیست لیبرال یا یک سوسیالیت نوشته شده است. کتاب هایی که افراد بیگانه با هویت اسلامی ایرانی آن را قلم زده اند...

همه اینها آنقدر روح انسان را فرسایش میدهد که خدا می داند... باید کمی از حضرت ایوب صبر وام بگیری تا در مسیر جا نزنی...

کتاب های رشته خودمان را میگویم. البته بعضی شان را. علوم انسانی است و هزار درد ... حالا اینها را اضافه کنید به هوای معتدل این روزها...احساس میکنی زیر بمباران فکری فرهنگی دشمن هستی...البته پدافند ما قوی تر است....

 غذای چرب که میخوری باید کمی آبلیموی ترش هم حواله اش کنی تا راه نفس را باز کند و چربی را بشورد، این شده حکایت این روزهای من...

بفرمایید کمی آبلیموی طبیعی:

 چه کسی است که نداند مردم عزیز ما در سختی هستند و گرانی و کمبود بر طبقه مستضعف فشار می آورد، ولی هیچ کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دنیای دون امروز و پایه ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامی با آمریکا و شوروی، فشار و سختی و شهادت و گرسنگی را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کرده اند و بهای آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار می کنند، این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب بی شهادت میسر نیست(صحیفه امام-جلد۲۱-صفحه۳۲۷)

اگر تمام جهان علیه من قیام کند دست از حق و حقیقت برنمی دارم، من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می افتد ندارم.من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم.(صحیفه امام-جلد۲۱-صفحه۳۳۱)

من به صراحت اعلام میکنم که جمهوری اسلامی با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری میکند و دلیلی هم ندارد که مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوی جاه طلبی و فزون طلبی صاحبان قدرت وپول و فریب را نگیرد.(صحیفه امام-جلد۲۱-صفحه۱۹)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۹:۲۹
عبدالرضا هادیزاده

گاهی دلت فقط با ایوان نجف آرام میگیرد. دست نمیرسد اما دل میخواهد....

 بیچاره دل جغرافیا سرش نمیشود...

آرزو میکنی هیچ کجا را نبینی اما ایوان مولا را دوباره ببینی...

چه دارد، آنکس که حب امیرالمومنین ندارد و کجا را دیده است آنکس که حرم علی را ندیدست...

اشهد ان علی ولی الله...دلتنگ سحرهای حرم شده ام...



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۴ ، ۱۸:۱۱
عبدالرضا هادیزاده

به صورت کاملا تصادفی با یک شهروند عربستانی در واتس آپ رو به رو شدم.(البته نه از نوع تصادفی دیدار دکتر ظریف با شیطان بزرگ!) چند عکس از فاجعه منا برای او فرستادم که تصاویر دردناکی هم بود.

پاسخ او این بود: لا حول ولا قوه الا بالله، الله یرحمهم.

با کلی دست و پا زدن چند خطی عربی با هم گفت و گو کردیم.(به صورت چت)

گفتم: کسی هست که انتقام اینها را بگیره؟

گفت: سعودی انتقام میگیره.

با تعجب پرسیدم: سعودی خودش قاتله یا منتقم؟

چه شباهتی. اون هم تعجب کرد و گفت: سعودی قاتل نیست، سعودی مسلمونه، من مسلمونم. و شروع کرد به اشهد خوندن تا باورم بشه مسلمونه!! اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۴ ، ۰۱:۴۶
عبدالرضا هادیزاده

اوایل انقلاب بعضی افراد که با تفکر امام خمینی(ره) فاصله داشتند در راه مبارزه برای کسب قدرت توان ایستادگی در مقابل مردم را نداشتند و نهایتا یا مانند بنی صدر با چهره زنانه از کشور فرار کرده اند، یا همچون گروهک منافقین در دامن صدام وآمریکا به زندگی خود ادامه دادند، یا چون گروه های کمونیستی به زباله دان تاریخ رفتند. این موج طرد شدن از بدنه مردمی باعث شد گروهی که با راه امام زاویه داشتند  در پرده ای از نفاق به راه خود ادامه دهند تا در زمان مناسب بتوانند به عنوان مار در آستین زهر خود را بریزند.

بعد از رحلت امام نیز آشکارا اعلام کردند که در زمان ایشان هم نظرتان مخالفی داشتند ولی جرات گفتن آن را به خود نمی دانند! در تریبون های مختلف سعی کردند کلمات قرآنی که به وسیله امام به فرهنگ سیاسی مردم وارد شده بود را همراه با امام دفن کنند. کلمات قشر آسیب پذیر، مقام معظم رهبری، قدرت های جهانی و... جای کلماتی چون مستضعفین و امام و استکبارجهانی را گرفتند و خاطرات جعلی درست کردند.

بعد از رحلت حضرت امام یعنی در زمان دولت کارگزاران سازندگی به راحتی به لیبرال بودن خودشان افتخار کردند و با پذیرش برنامه های اقتصادی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول مسیر ادغام در اقتصاد لیبرال را هموار کردند تا به خیال خودشان بتوانند شکم مردم را سیر کنند، غافل از اینکه تن دادن به این اصول نه تنها شکم را سیر نمیکند بلکه شرف انسانی را هم به باد میدهد که شاهد مثال آن ایجاد تورم 49٪ درکشور است. زمانی که نه تحریم بودیم و نه انرژی هسته ای داشتیم تا بهانه تورم بدانیم، وضعیت اقتصادی کشور فاجعه بار شد. این موارد را بگذاریم کنار نامه امام درعزل مرحوم منتظری که علت عزل ایشان را این می دانند که کشور را به دست لیبرال ها می دهند!!

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۰۱:۴۹
عبدالرضا هادیزاده