رقعه

رقعه زمانی زندگی خود را شروع کرد که صاحبش اولین ساعات از بیست و سومین بهار زندگی خود را پشت سر گذاشته است. رقعه آمده تا در کنار یکدیگر وارد مرحله ای جدید از زندگی شویم.
رقعه اهل تحرک است چون به این سخن استاد صفایی حایری اعتقاد دارد که «کفر متحرک به اسلام می رسد ولی اسلام راکد پدربزرگ کفر است ....»
رقعه در انتظار دیدن تمدن اسلامی و نابودی استکبار و صهیونیسم است. رقعه معتقد است در زمان غیبت حسین(ع)، اطاعت از مسلم واجب است.

مناظره با یک سعودی!!!

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۶ ق.ظ

به صورت کاملا تصادفی با یک شهروند عربستانی در واتس آپ رو به رو شدم.(البته نه از نوع تصادفی دیدار دکتر ظریف با شیطان بزرگ!) چند عکس از فاجعه منا برای او فرستادم که تصاویر دردناکی هم بود.

پاسخ او این بود: لا حول ولا قوه الا بالله، الله یرحمهم.

با کلی دست و پا زدن چند خطی عربی با هم گفت و گو کردیم.(به صورت چت)

گفتم: کسی هست که انتقام اینها را بگیره؟

گفت: سعودی انتقام میگیره.

با تعجب پرسیدم: سعودی خودش قاتله یا منتقم؟

چه شباهتی. اون هم تعجب کرد و گفت: سعودی قاتل نیست، سعودی مسلمونه، من مسلمونم. و شروع کرد به اشهد خوندن تا باورم بشه مسلمونه!! اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله

گفتم: تو مسلمونی ومن هم مسلمونم، قطعا من و تو برادریم. اما سلطان شما قاتله.

گفت: چرا اینقدر از سعودی کراهت داری؟

گفتم: به خاطر اینکه دولت سعودی متجاوزه، اون به یمن تجاوز کرده.

جواب داد: ما به یمن تجاوز نکردیم بلکه به گروه حوثی ها حمله کردیم! به سرعت پرسید اهل کدوم کشور هستی؟ من هم که حدس میزدم وقتی ملیتم را بفهمه مکالمه را قطع کنه یا ناسزا بگه جواب سوالش را ندادم.

 

از اینجا بود که دیدم بیشتر از این توان صحبت کردن وبحث کردن به زبان عربی را ندارم. گفتم از این ستون به اون ستون فرجه!!! برای همین سوال کردم:

??!Can you speak English

سریعا با پاسخ مثبت رو به رو شدم.(یاخدا. عجب غلطی کردیم!!!)

فهمیدم که خیلی بهتر از من انگلیسی بلده و این موضوع را هم بهش گفتم و خودش هم تایید کرد.

گفت و گویی که از اینجا به بعدش شبیه به مناظره شد را به انگلیسی ادامه دادیم.

- حوثی ها کی هستند که شما به اونها حمله کردید؟

گفت: گروهی هستن که به دنبال وحشت و کشتن همه مسلمان ها هستن!؟

خیلی سریع پرسیدم قبول داری که اسراییل تروریسته؟

جوابش این بود که شهروند کدوم کشور هستی؟!!

گفتم: مگه مهمه!

گفت: آره اسراییل یه کشور تروریستیه.

گفتم: اگه اسراییل تروریسته و مسلمان ها را میکشه چرا عربستان به اونجا حمله نکرد تا فلسطینی ها را نجات بده ولی به یک کشور اسلامی حمله کرده؟

گفت: چون عرب ها متحد نیستند تا پا در میونی کنند، اما یک روزی اسراییل را بیرون خواهیم کرد!

دوباره پرسید: شما اهل کجا هستی؟ ایرانی هستی؟ چرا جواب من را نمیدی.

دیگه چاره ای نداشتم تا جوابش را بدم: برادرم، من ایرانی هستم. من مسلمونم و مسلمون ها را دوست دارم چه در فلسطین باشند و چه در یمن و چه در عربستان. مردم عربستان را دوست دارم.

گفت: حدس زده بودم که ایرانی هستی.

این آخرین پیامی بود که این دوست سعودی داد، من مدام می گفتم ما برادریم و باید باهم متحد بشیم تا دولت غاصب صهیونیستی را نابود کنیم و فلسطین را نجات بدیم، نه اینکه مسلمون ها را بکشیم، دشمن ما مسلمون ها، اسراییل و آمریکا هستن و....

اما دیگه پاسخی نداد، هرچند پیام ها را میخوند...اما به نظرم از ترس دستگاه های امنیتی کشورشون حاضر به صحبت کردن با یک ایرانی بر سر مساله مهمی چون فلسطین نبود.

رفتم سراغ علامه گوگل تا از ایشون سخنرانی ارزشی به زبان عربی یا کلیپ های رهبری با زیرنویس عربی بگیرم، خلاصه دنبال مطلبی بودم که اهمیت فلسطین را به زبان اکثریت جهان اسلام یعنی عربی داشته باشه، اما هر چه گشتم کمتر یافتم!!! به جز چندتا مداحی که اون هم کلا فحش به آل سعود بود و برای این فضا مناسب نبود. یعنی تولیدات فرهنگی ما در حد تیم ملی افتخار آفرینه!!

 

درس هایی از مناظره:

۱.حتما خوانده ایم که امام رحمت الله علیه فرموده بود خون دل های فراوان از متحجرین خورده اند.یکی از نشانه های متحجرین این است که دست روی دست میگذارند و هر چه پست فطرت های تاریخ رقم میزنند را ناشی از قضاو قدر می پندارند و نسبت به آن انفعال نشان میدهند. بزرگترین سردمداران مبارزه با این تحجر درانقلاب ما شخصیت هایی چون امام خمینی، امام خامنه ای(مراجعه کنید به طرح کلی اندیشه اسلامی)، شهید مطهری و شهید بهشتی هستند  که به خوبی گرد و غبار ابهام را زدودند و «حرکت» را منشا حیات معرفی کردند.

در گفت و گوی بالا منظور این فرد از گفتن کلمه لاحول و لا قوه الا بالله این است که این کار خدا بوده است، قضا وقدر بوده و عوامل انسانی در آن دخیل نبوده است. این استدلال از مقامات سعودی هم شنیده میشود. این طرز تفکر و تبلیغ آن از طرف علمای درباری باعث سستی و خمودگی و رکود جهان اسلام شده است. تفکر در موضوع «تحجردینی» انسان را با یکی از ابعاد بزرگ انقلاب اسلامی آشنا میکند.

۲.کارهای فرهنگی ما با دید تمدن سازی و جهانی صورت نمیگیرد. سایت و وبلاگ میزنیم نه برای صدور انقلاب بلکه برای مبارزه های سیاسی- فرهنگی داخلی، درس میخوانیم برای گرفتن مناصب حکومتی از دست چپ گراها، توافقنامه را نقد میکنیم برای از دست رفتن سانتریفیوژها و برنداشتن تحریم ها.

همه اینها درست و به جای خود. اما مگر پیر جمارانی نگفت:« ماکه میگوییم میخواهیم انقلابمان را صادر کنیم نمیخواهیم با شمشیر باشد بلکه میخواهیم با تبلیغ باشد.»

ابزار تبلیغ چیست؟نه این که ابزار تبلیغ نگاه تمدن سازانه، آشنایی با تاریخ و فرهنگ ملل مسلمان و اصول ناب انقلاب است. اگر فرض کنیم این آشنایی را داریم، اما توانایی صحبت کردن به زبان برادران دینی مان یا زبان انگلیسی را نداشته باشیم، قرار است چه اتفاق خارق العاده ای رقم بزنیم؟ فرصت بزرگ شبکه های اجتماعی ودنیای مجازی را چگونه به تهدیدی علیه خودمان تبدیل کرده ایم؟

۳. نابودی رژیم صهیونیستی در دل اکثریت مسلمان ها هست اما بزرگ انگاری دشمن و تجربه های شکست اعراب از اسراییل(قبل از انقلاب اسلامی ایران) توجیهات ملت ها برای ساکت ماندن شده است واین توجیهات پرداخته ی نظام های وابسته به آمریکا در این کشورهاست.

 با گسترش رسانه های خود در منطقه می توانیم این آتش زیر خاکستر در منطقه را روشن کنیم. بهترین روش هم دست گذاشتن روی مساله فلسطین است. فلسطین می تواند بهانه ای برای گسترش تئوری وحدت مسلمین و دگرگونی نظم منطقه ای و به تبع آن نظم جهانی شود. و چه خوب گفت امام جان ها:« فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است»

 --------------------------------------------------------------------------

رقعه نامه: میگم آخه برادر من، خودت بلدی انگلیسی یا عربی صحبت کنی که نصیحت هم میکنی؟!! رطب خورده کی منع رطب کند؟؟؟

- ببین داداش، آنکس که نداند و بداند که نداند، لنگان خرک خویش به منزل برساند! دوما یه کارایی دارم میکنم که مکالمه انگلیسی خودما تقویت کنم...هرچند هنوز خیلی در سطح پایینیه.

- میگم رفتی تو خاک عراق و کلی زیارت خیر سرت. نمیخوای از سفرت بنویسی.

-       توفیق رفیق بشه می نویسم عجله نکن....

 

نظرات  (۳)

سلام
خوبس نگفتی اصفانی هستی...
دیگه از اونجا بود که لعن میفرستاد
آخه اصفانی جماعت پوست این عرب های وهابی را خیلی کندس...

میخواستی بوگوی:
i am from foreign country
پاسخ:
سلام. بوهای شوینیسم میدی شمس بابا...
ما که نفهمیدیم چی گفتی
ولی خودتم اصفانی هستیا...
ههههه

سر به سر این عرب ها نذار
من را هم قاطی این فکر ها میکنی
ای بابا
اصلن هوا چقدر خوبه...
سلام
یک قسمتی از متن را قبول نداشتم
"ولیدات فرهنگی ما در حد تیم ملی افتخار آفرینه!!"
اینکه نتونستید چیزی پیدا کنید یکی از علتاش عدم تولیدات فرهنگی ست یک علت دیگه اش برمیگرده به همون علامه گوگل.مدیریت این موتورجست وجو گر خوب میدونه چه چیزایی را براتون بیاره.میتونید با سرچ مطالب دیگه امتحان کنید وبرعکس دنبال یک مطلب الکی بگردید و ببینید که چقد اطلاعات در اختیارتون میذاره
از طرفی سایت مقام معظم رهبری به چندین زبان دنیاست و این چیزایی که دنبالش بودین را میتونسید پیدا کنید
یا زهرا.س

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی