رقعه

رقعه زمانی زندگی خود را شروع کرد که صاحبش اولین ساعات از بیست و سومین بهار زندگی خود را پشت سر گذاشته است. رقعه آمده تا در کنار یکدیگر وارد مرحله ای جدید از زندگی شویم.
رقعه اهل تحرک است چون به این سخن استاد صفایی حایری اعتقاد دارد که «کفر متحرک به اسلام می رسد ولی اسلام راکد پدربزرگ کفر است ....»
رقعه در انتظار دیدن تمدن اسلامی و نابودی استکبار و صهیونیسم است. رقعه معتقد است در زمان غیبت حسین(ع)، اطاعت از مسلم واجب است.

حمله ای ناشی از ضعف از جانب شیوخ شبه جزیره

دوشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱ ب.ظ

 حدود پنج سال پیش که در کناربیداری اسلامی، فتنه انگیزی دشمن در سوریه و عراق شروع شد سه خصوصیت بیداری اسلامی توسط مقام معظم رهبری شامل اسلامی بودن، ضد آمریکا و صهیونیست بودن ومردمی بودن معرفی شد تا سره از ناسره قبل شناسایی باشد. در سال ۱۳۸۸ که انقلاب یمن شروع شد اسلامی بودن این قیام از حرکات وشعارها، ضدآمریکایی و ضدصهیونیست بودن از حمله به سفارت آمریکا و مردمی بودن از تظاهرات های میلیونی عیان بود.

آمریکا جهت حفظ منافع خود و همچنین امنیت رژیم صهیونیستی وعربستان برای حفظ حیاط خلوت خود و تامین امنیت یکی از شاهراه های نفتی جهان به نفع صهیونیست جهانی در سرکوب و به انحراف کشیدن انقلاب یمن نقش ایفا کردند.

نهایتا با برداشتن سر و باقی گذاشتن بدنه رژیم یعنی برکناری علی عبدا... صالح و جایگزینی منصورهادی تلاش کردند تا مطالبات مردم را به دست فراموشی بسپارند.

اما وحدت شیعیان زیدی و سنی های شافعی در یمن و با وجود رهبری الحوثی ها که آرمان های خود را فراموش نکرده بودند باعث فرار مهره دست نشانده عربستان از یمن شد.


در همین شرایط عربستان با پشتیبانی های تسلیحاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی تجاوز هوایی به یمن را تدارک می بیند تا علاوه بر متحد کردن مردم خود در داخل کشور حول محور خطر بزرگ یمن! بتواند احساس ترس و ناامیدی را بین مردم و الحوثی ها و ارتش یمن ایجادکنند و بازهم ضربه ای به این حرکت مردمی وارد آورند.

اما نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که در عرف نظامی عملیات هوایی به خودی خود موضوعیت ندارد بلکه می تواند در خدمت دو هدف قرار بگیرد. عملیات هوایی یا جهت زمینه سازی برای ورود نیروی زمینی استفاده میگردد یا برای کمک به معارضان و دشمنان انقلاب استفاده میشود.

اما آنچه از تحلیل اوضاع یمن متوجه می شویم خلاف این دو هدف است چرا که با فرار منصورهادی و تجاوزعربستان، گروه های حامی دولت فراری در موضع ضعف وانزوا قرار گرفتند و نتوانستند به خود اجازه دهند تا از این اقدام تجاوزکارانه دفاع کنند. همچنین انتظار یک عملیات زمینی موفق علیه مردم وارتش وانصارا... یمن دور از تصور است چرا که نیروهای ارتش عربستان تجربه جنگی ندارند و همچنین در سال ۱۳۸۸ که ارتش هم پیمان علی عبدا...صالح، دیکتاتوراسبق به همراهی نیروهای نظامی اردن وعربستان به الحوثی ها که به مراتب از امروز کمتر و ضعیف تر بودند حمله کردند و شکست سختی خوردند.

این در حالی است که امروز انصارالله بر بسیاری از شهرها سیطره پیدا کرده، ارتش یمن نیز از آنها حمایت میکند و این موضوع را باید در کنار ناامنی دریای سرخ در صورت جنگ احتمالی و توقف حرکت روزانه ۵۰ کشتی نفتی به اروپا و تشدید بحران اقتصادی غرب دید.

ارتش و انصارا... با زیرکی تمام و پاسخ ندادن به حملات هوایی عربستان اولا سعی در تسلط کامل بر یمن و نابودی نیروهای وهابی و تروریستی القاعده دارد تا در یک زمان در دو جبهه نجنگند و بتواند سنگر به سنگر قدرت خود را بیشتر و بر دشمنان فایق آید و درثانی جهان و به خصوص دنیای عرب را متوجه وحشی گری عربستان و حمایت غرب و سازمان های بین المللی از دیکتاتوری و جنایت میکند و شعارهای رنگ باخته حقوق بشری و دموکراسی خواهی آنها را عیان میکند.

موارد فوق در کنار حمایت های عبری، عربی، غربی از گروه های تروریستی چون داعش و دولت های دیکتاتور و سکوت سازمان های بین المللی در مقابل کشتارها و شکنجه ها در کشورهای هم پیمان که نشان دهنده ظالمانه بودن نظم کنونی جهانی است  از یک طرف، و همچنین بیداری ملت های مسلمان از طرف دیگر باعث گسترش و مقبولیت بیشتر گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی خواهد شد.

از آنجا که عربستان شاهد قیام های مختلف مردمی در کشورهای دوست خود است، بر ضعف گفتمانی و عملی خود آگاه شده و سعی در تغییر موازنه قدرت در منطقه دارد اما هرچه بیشتر دست و پا میزند در این باتلاق آمریکایی بیشتر فرو میرود.

اما به حول و قوه الهی سلسله شکست های آمریکا و متحدانش در غرب ادامه خواهد داشت.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی